بدھ، 20 نومبر، 2024

لداخ خوبصورت اور زمینی حسن کا امتزاج

 

،  لداخ پاکستان سے ملحقہ ہندوستان کے شمالی ترین مقام پر واقع ایک خطہ ہے۔ یہ خطہ شمال میں کونلون پہاڑوں اور جنوب میں ہمالیہ سے گھرا ہوا ہے اور اس کی آبادی ہندوستانی اور تبتی نژاد کا مرکب ہے۔ یہ علاقہ کشمیر کے سب سے کم گنجان آباد علاقوں میں سے ایک ہے۔ لیکن چینی حکومت نے 1960 کی دہائی میں اس خطے کو بلاک کر دیا۔ 1974 سے حکومت ہند لداخ میں سیاحت کی صنعت کو کامیابی سے بحال کرنے میں کامیاب رہی ہے۔ چونکہ لداخ ریاست جموں و کشمیر کا ایک حصہ ہے اور پاکستان کے ساتھ تنازعہ کا شکار ہے، اس لیے اس خطے میں ہندوستانی فوج کی موجودگی واضح ہے۔ لداخ کا قدیم ترین شہر اور اس ضلع کا مرکز لیہہ شہر ہے، جو آج جنوبی ایشیا کی چند باقی رہ جانے والی ہندو اور بدھ بستیوں میں سے ایک ہے۔ لداخ کی زیادہ تر جمعیت ہندو بدھ مت ہیں اور باقی جمعیت را اور شیعہ بارہویں امام بناتے ہیں۔لداخ کی تاریخ (بخش کرزم)۔چورٹن۔لداخ کے بہت سے حصوں میں پائے جانے والے نقش و نگار اس بات کی نشاندہی کرتے ہیں کہ یہ علاقہ نوع قدیم کے دور سے بنی نوع انسان کے ذریعہ آباد ہے - لداخ کے قدیم ترین باشندے ہند آریائی اور مون اور درد کے ایک گروہ کا مرکب تھے   جو کہ ہیروڈوٹس سمیت متعدد یونانی مورخین کی کتابوں میں موجود ہے۔ , Nerchus, Magasthenes, Pliny اور Ptolemy کے ساتھ ساتھ قدیم ہندوستانی پران میں مذکور جغرافیائی علاقے۔   پہلی صدی عیسوی میں لداخ کشان سلطنت کا حصہ تھا۔ دوسری صدی عیسوی میں کشمیر کے راستے بدھ مت لداخ پہنچا اور تب سے لداخ کے لوگوں کی اکثریت بون مذہب پر یقین رکھتی تھی۔ 7ویں صدی عیسوی میں ایک چینی بدھ مت سیاح ژوانگ ژانگ نے اس علاقے کی تفصیل دی تھی۔

8ویں صدی عیسوی میں لداخ چین اور تبت کے درمیان جنگ میں شامل تھا۔ چین اور تبت کے درمیان اس خطے کی خودمختاری کئی بار تبدیل ہوئی۔ سال 842 میں، نیاما گون نامی شاہی تبت کے نمائندوں میں سے ایک نے تبتی سلطنت میں افراتفری کے بعد لداخ کو ایک مستقل سرزمین کے طور پر لے لیا اور ایک مستقل لداخی خاندان قائم کیا۔ اس عرصے کے دوران لداخ میں تبتیوں کی خاصی آبادی تھی۔ یہ سلسلہ بدھ مت کے دوسرے وسیع پھیلاؤ کا باعث بنا اور شمال مغربی ہندوستان، خاص طور پر کشمیر سے، مختلف مذہبی نظریات کو بدھ مت میں متعارف کرایا۔ بدھ مت کا پہلا پھیلاؤ پہلے خود تبتیوں کے ذریعے ہوا۔13ویں صدی عیسوی میں، ایشیا میں اسلام کے پھیلاؤ کے ساتھ، لداخ اسلام کی تبلیغ کے لیے ایک خطہ بن گیا۔ شمالی ہند کی اسلامی ریاستیں تقریباً 1600 عیسوی تک لداخ پر حملہ آور تھیں۔ ان مہمات نے ایک طرف لداخ کی اندرونی حالت کو کمزور کیا اور دوسری طرف اسلام کے پھیلاؤ کا باعث بنا۔ 1470 عیسوی میں، شاہ بگن نے پادشاہ لیہ کو ختم کر دیا اور لداخ میں ایک مستقل اور جامع خاندان قائم کیا۔ اور اس کا نام "نمگیال" ہے جس کا مطلب ہے فاتح۔ڈوڈمان نامگیال کے بادشاہوں میں سے ایک شاہ تاشی (1555-1576) وسطی ایشیا سے حملہ آور قوموں کے لشکر کو کامیابی سے پسپا کرنے میں کامیاب رہا۔ جانشین، خاص طور پر سوانگ، لداخ کے علاقے کو نیپال کی سرحدوں تک پھیلانے میں کامیاب رہے۔ تاہم، لداخی سیاست دان کشور کی آزادی کو تھوڑی دیر کے لیے محفوظ رکھنے میں کامیاب رہے۔17ویں صدی میں، تبت اور بھوٹان کے درمیان لڑائی میں، لداخ کو بھوٹان کی طرف قرار دیا گیا اور تبت میں شدید مہمات ہوئیں۔ گورکن مسلمانوں کی بڑھتی ہوئی تعداد سے ہندوستان اور ہندوستان کی جنگ سہ رخی جنگ بن گئی۔ آج، اس جنگ کو تبت-لداخ-گورکانی جنگ کے نام سے جانا جاتا ہے، جو 1679 سے 1684 تک جاری رہی۔ کشمیری سیاست دانوں نے لداخی زنجیر کی حفاظت کی کوشش کی اور اس حمایت کو اس میں تعمیر ہونے والی مسجد کے تحفظ سے مشروط کر دیا۔ لداخ کے شاہ نے اسلام قبول کیا۔  جنگ 1684 میں تبت اور لداخ کے درمیان امن معاہدے پر ختم ہوئی۔ اس کی وجہ سے لداخ کی آزادی محدود ہو گئی۔ 1834 میں شمالی ہند کے سکھوں نے لداخ کو ان کے علاقے میں شامل کر لیا تھا۔ 1850 میں لداخیان میں سکھوں کے خلاف بغاوت شروع ہوئی۔ اسی وقت یورپیوں نے لداخ کی اہمیت اور اس کی خوبصورتی کو دریافت کیا۔ موراوین چرچ 1885 میں لداخ میں قائم کیا گیا تھا۔1947 میں ہندوستان کی آزادی کے بعد، مہاراجہ ہری سنگھ نے ابھی تک ہندوستان یا پاکستان میں شامل ہونے کا فیصلہ نہیں کیا تھا۔ پاک فوج نے لداخ پہنچ کر فوجی آپریشن شروع کر دیا۔ اس کے نتیجے میں ہندوستانی فوج نے بھی مداخلت کی اور بالآخر لداخ کو دراس اور کارگل جیسے دیگر علاقوں کے ساتھ ہندوستان کے دائرہ اختیار میں قرار دے دیا گیا۔ 1955 میں چینیوں نے ترکستان چین کے صوبے (سن کیانگ) اور تبت کے درمیان ایک رابطہ سڑک بنانا شروع کی جو اس خطے سے گزرتی تھی۔ پاکستان چین مشترکہ شاہراہ، جسے قرہ قرم ہائی وے بھی کہا جاتا ہے، نے اس علاقے کو عبور کی  

2 تبصرے:

  1. ایک صدی قبل تک خاصا متمول اور متحدہ ہندوستان، تبت، چین، ترکستان و وسط ایشیاء کی ایک اہم گزرگاہ ہوتا تھا۔ خوبصورت ارضیاتی خدو خال، حد نگاہ تک رنگ برنگے اونچے ننگے پہاڑ، بنجر اور ویران لمبے چوڑے میدان،اس خطے کو خاصی حد تک پاکستانی صوبہ بلوچستان سے مماثلت کرواتے ہیں۔ پچھلے سال اگست میں ہندوستان نے اس خطہ کو جموں و کشمیرسے الگ کرکے ایک علیحدہ مرکز کے زیر انتظام خطہ بنایا۔

    دو ضلعوں لہیہ اور کرگل پر مشتمل اس خطہ کا رقبہ نقشہ پر 97872مربع کلومیٹر ہے۔ مگر اکسائی چن علاقہ کے چین کے زیر تصرف ہونے کی وجہ سے اصل رقبہ صرف 58321مربع کلومیٹر ہی ہے۔ اکثر لکھاری اس خطے کو بدھ اکثریتی علاقہ گردانتے ہیں۔ جبکہ 2011کی مردم شماری کے مطابق اس خطے کی دو لاکھ 74ہزار کی آبادی میں 46.40فیصد مسلمان اور 39.65فیصدبدھ مت کے پیروکار ہیں۔لہیہ ضلع میں بدھ آبادی 66.39فیصد ہے۔مگر اس ضلع میں بھی 25مسلم اکثریتی گاؤں ہیں۔

    اس خطے کی نامور شخصیت اور تاریخ دان عبدالغنی شیخ کے مطابق یہ علاقہ ایک صدی قبل تک دنیا سے اس قدر جڑا تھا کہ ترک یہاں کی دوسری زبان تھی۔ 19ویں اور 20ویں صدی کے اوائل تک یہ علاقہ برطانیہ، چین اور روس کی چپقلش کا مرکز رہا۔تاجروں، سیاحوں، جاسوسوں اور سپاہیوں کے لیے ترکستان یعنی سنکیانگ کے شہروں یارقند، خوتان اور کاشغر کے سفر کے لیے لداخ ایک اہم زمینی رابطہ تھا۔

    لیہہ شہر میں بدھ خانقاہ نمگیال سیمو گمپا اور اس سے کچھ فاصلے پر تاریخی جامع مسجد کی سیڑھیوں پر بیٹھے معمر افراد ترکستان کو یاد کرتے رہتے ہیں۔ اگر آپ نے ذرا ذکر چھیڑا تو وہ یارقند، کاشغر یا تبت کے دارلحکومت لہاسہ، گلگت، بلتستان، ہنزہ و چترال کی ڈھیر ساری کہانیاں سنائے بغیر نہیں جانے دیتے ہیں۔ مجھے یاد ہے کہ لہیہ کے بازار میں ایک معمر لداخی نے ایک بار بتایا کہ وہ عذاب الہی کے شکار ہوگئے ہیں،کیونکہ ان کے بزرگوں نے نعمتوں کی قدر نہیں کی۔

    لداخی محقق ریچن ڈولما کے مطابق کشمیر کی طرح لداخ بھی 20ویں صدی میں وقوع پذیر سیاسی واقعات کی وجہ سے دنیا سے الگ تھلگ ہو کر رہ گیا ہے۔

    جواب دیںحذف کریں
  2. لداخی محقق ریچن ڈولما کے مطابق کشمیر کی طرح لداخ بھی 20ویں صدی میں وقوع پذیر سیاسی واقعات کی وجہ سے دنیا سے الگ تھلگ ہو کر رہ گیا ہے۔

    جواب دیںحذف کریں

نمایاں پوسٹ ۔ دین مبین اسلام کا سیاسی نظام خدا نے مشخص کر دیا ہے

میرا افسانہ (ڈے کئر کی بیٹی)اشاعت مکرر

  `شہرشہر کے پوش علاقے میں اپنے نئے بنوائے ہوئے  عالی شان اور پر شکوہ حویلی نما گھر میں  ممتاز کاروباری شخصیت نصیر شاہ کو آئے ہوئے کئ مہینے ...

حضرت عبد المطلب کی منت کی کہانی'اوداع فاطمہ صغرا الوداع'،یاد آو گے بھیّابعد عاشور جو گزری آل نبی پر